fredag 16 januari 2015

Äntligen hemma!!

Men alltså vilken resa det blev! Efter 2 roliga dagar full av inspiration var det hög tid att packa ihop och bege sig hemåt, min tanke var att jag skulle komma hem till middagen.
När jag lämnar Norrköping bakom mig och kommit ut på E4:an börjar bilen låta konstigt. Jag fattar ingenting och ser ingenting konstigt så jag fortsätter. Så slutar det låta och jag struntar i att köra in på macken. Efter nån kilometer låter det igen, dunkar och slår och tillslut händer något så hela bilen dunkar. Med paniken i hjärtat saktar jag snabbt ner farten och ställer mig på sidan av vägen, jag är mitt mellan Norrköping o Nyköping, på E4:an, mitt ute i skogen! Gahhhh, detta är min värsta mardröm, att sitta fast på E4:an och än värre att behöva byta däck!!

Mardrömmen slutade med att min svärfar kom för att plocka upp mig, jag trodde det var punka men så var det inte. Något under bilen som lossnat. Efter en sväng in på macken, lite snören och silvertejp gick bilen att köra, dock 100km/h som snabbast för annars började det låta igen.
Så glad över att vara hemma!! Vilket äventyr!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar