fredag 12 februari 2016

Förbereder inför söndagens kalas....

.... jag är i full gång med att baka. Idag bliv det hallongrottor och jag hoppas jag hinner baka kolakakor, drömmar och chokladbollar innan söndag också. När jag har tid så bakar jag mer än gärna, jag blir liksom harmonisk av att baka, så gillar jag såklart provsmakningen! :)
 
Haft Frank hemma hela den här veckan, han är förkyld med hosta, snuva och feber, dock mycket bättre idag så imorgon när vi vaknar är han nog frisk, hoppas jag! För nästa vecka hoppas jag verkligen att han är helt frisk och kan gå på förskolan som vanligt. Jag blir lite rastlös av att bara vara hemma, samtidigt som man får massa "hemma-arbete" gjort och så är det skönt att bara vara.
 
 
 
Recept Hallongrottor:
 
4 dl mjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
200g margarin eller smör
 
Blanda ihop alla torra ingredienser och tillsätt sedan margarinet delat i mindre bitar, jag använder
mig av matberedare. När degen blivit en klump, rulla till små bollar och lägg i formar.
Gör en fördjupning och fyll med hallonsylt.
Grädda i mitten av ugnen ca 10 minuter i 200 grader.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar